Headerbild

Kategorier

Info inför Lilla Engelbrektsloppet 1/2

2025-01-30 i Allmänt

Prenumerera via:

RSS

Hej!

Nu närmar sig Lilla Engelbrektsloppet och här nedan följer information med vilka tider och platser som gäller nu på lördag den 1/2 samt vilka funktioner var och en har.

Vi är ju i en tid som innebär mycket sjukdomar så vi får vara beredda på att hjälpas åt om det är så att vi behöver växla några arbetsuppgifter under dagen!

Tävlingsledare och speaker under pågående lopp:

Mårten Andersson

Nummerlappsutdelning (Frida Hansdotter Arena):

Ansvariga: Thomas Magnusson & Susanna Lindstedt (plus två medhjälpare)

Utdelning av nummerlappar samt hantering av efteranmälan.

På plats ca 9:30 (beräknas klart 12:30)

Starten:

Ansvariga: Niklas Granberg och Niklas Rask.

Kommer finnas back-up runt start av andra föräldrar/farföräldrar om det krisar.

Första start 13:00 med Mix 0-8. Övriga startar 13:15. Uppdraget är att ordna åkarna i olika fållor beroende på vilken klass de tillhör och lotsa åkarna.

Engelbrektsloppet hanterar startportalen.

På plats senast 12:30 för att påbörja fållningen. (Beräknas klart senast 13:30)

Banvakter Skolgatan

Ansvariga: Norell/Landerstedt och Vedin/Johansson (totalt två personer)

Uppdraget är att guida mix 0-8 år så att de tar vänster ner mot skolan.

Därefter se till att kommande klasser som startar 13:15 tar höger ut på Engelbrektspåret.

Åkarna kommer sedan tillbaka och ska ju då guidas ner mot skolan och målgång så att de inte svänger ner mot starten igen.

V-boards kommer finnas på plats att lägga ut.

På plats 12:45 (Beräknas helt klart senast 14:15 utifrån fjolårets åktider)

Banvakter Östanmossvägen (Vändning 3km)

Ansvariga: Jansson (Två personer)

Tillse så att klasserna 9-10 (3km) vänder runt flagga och att övriga klasser fortsätter höger upp på Östanmossvägen.

Flagga kommer finnas utlagd för att sätta upp. Den går tyvärr inte att sätta upp innan pga ”Åk-en-mil” som går tidigare.

På plats 13:00 för förberedelse. (Beräknas klart 13:45 utifrån fjolårets åktider)

 

Banvakt Olsbo (Vändning 6km)

Ansvarig: Per Andersson

Tillse att klasserna 11-12 och 13-14 (6km) vänder runt flagga som sitter innan vägövergången vid Olsbo.

Flagga kommer också här att finnas utlagd.

På plats 13:00 för förberedelse. (Beräknas klart 13:45 utifrån fjolårets åktider)

Banvakter Klackberg

Ansvariga: Ringströms

Delningen för ”åk en mil” så att de inte kommer upp till Klackberg plus guidning av klassen 15-16 vidare mot Klackberg.

Iordningställande av Stadion samt vändning vid ”Björken” för klassen 15-16 (12km)

(Beräknas klart 14:00 utifrån fjolårets åktider)

Målgång:

Ansvariga: Elin Delerud och Amie Andersson Sjöstrand

Ytterligare medhjälpare: Andersson/Sjöstrand med 2-3st, Mansgårds 1st, Sandberg 1st.

Vi ansvarar för att hämta Goodie-bags på ICA Norberg ca 11:30.

Iordningställande av vatten/saft på bord efter målgång. Två stora tunnor behövs från Klackberg!

Tillse att åkarna får medalj samt frukt/festis/bulle efter målgång (samtliga åkare) och slussa dem vidare ut från målområdet.

Förra året drogs det allt närmre mållinjen vilket nästan skapade kö vid målgång, så vi försöker få det mera så att åkarna kommer och passerar oss och får sin medalj! Vi hjälps åt att hitta en fungerande logistik.

Samling och genomgång vid 12:30. (Beräknas klart 14:30 utifrån fjolårets åktider)

Prisutdelning

Ansvariga: Mårten Andersson och Cia Mansgårds

Prisutdelning vid scenen för samtliga på placering 1-3 (utom mix-08). Samling för åkarna 14:15 och start strax efter. Information om detta via hemsidan och speaker.

Samla och rada upp åkare samt hänga medalj.

På plats 14:15 (Beräknas klart 14:30)

 

ÖVRIGT

Reflexväst/Funktionärsväst ska bäras av samtliga. Kommer att finnas där vi har målgången från senast 12:00.

Det är i dagsläget oklart hur det kommer att bli med 12km då det i skrivande stund inte är någon anmäld i klasserna 15-16 (USM pågår samtidigt). Eventuellt kan det bli en ändring av sträckan så att de inte varvar över stadion!

Det kan komma att medföra lite förflyttning av resurserna inför, vi får se hur det blir!

Har ni frågor – Ring mig på 070-778 05 44! Som jag nämnde tidigare så har vi ju en tid med mycket sjukdom. Skulle det bli frånfall är jag tacksam om vi kan hjälpas åt att försöka hitta ersättare!

STORT TACK för allas vilja att ställa upp och göra det här till en kul tillställning för alla våra unga åkare och publiken som är på plats under dagen!!

 

//Mårten

Adress

Norbergs Skidklubb Elverksgatan 1 73831 Norberg

Kontakt

Tel: +46702230588 E-post: info@norbergssk.se

Drivs med KlubbenOnline

Logga in

Sponsorer